ایمیل مارکتینگ چیست؟
.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت


ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای مختلف است که در صورت انجام صحیح و با رعایت اصول می تواند موفقیت های زیادی را برای کسب و کار به ارمغان بیاورد.اخیرا مطالب و آموزش های مختلفی در زمینه ایمیل مارکتینگ در وب سایت های مختلف منتشر شده است. که گاهی پراکنده و بسیار پراکنده هستند و نمی توانند پاسخگوی تمام سوالات کاربران باشند.
بازاریابی ایمیلی چیست؟
ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین است که در آن از ایمیل یا ایمیل به عنوان روشی برای ارتباط با مشتریان استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که هر ایمیل تبلیغاتی ارسال شده به مشتری یا شخصی که مشتری بالقوه محسوب می شود، بخشی از فرآیند بازاریابی ایمیلی محسوب می شود.
اصطلاح ایمیل مارکتینگ برای موارد زیر استفاده می شود:
giphy
ارسال ایمیل به مشتریان فعلی با هدف تقویت روابط تجاری با آنها و معرفی خدمات و محصولات اضافی شرکت به آنها و تبدیل آنها به مشتریان وفادار برای برندی خاص از شرکت شما و یا ارسال ایمیل به مشتریان سابق به منظور بازگرداندن ارتباطات. . با آنها تجارت کنید. ارسال ایمیل برای جذب مشتریان جدید یا معرفی یک محصول برای فروش سریع آن، به عنوان مثال، ارسال ایمیل برای اعلام حراج یک محصول در شرکت شما.

قرار دادن پیام های تبلیغاتی در ایمیل هایی که یک کمپین تجاری برای مشتریان خود ارسال می کند. ایمیل مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ نسبت به روش های قدیمی بازاریابی از طریق ارسال بسته های پستی یا توزیع بروشور و مواردی از این قبیل مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

شما می توانید میزان موفقیت یا شکست در آن را بررسی کنید و با استفاده از ابزارهایی برای ردیابی نتایج ایمیل مارکتینگ می توانید تعداد دقیق مشتریانی که از طریق فرآیند ایمیل مارکتینگ جذب می شوند و حتی نقاط قوت و ضعف روش را تخمین بزنید. مورد استفاده شده را تست کرد و مشکلات آن را حل کرد تا نتایج موفق تری به دست آورد.

بیش از نیمی از کاربران ایمیل حداقل یک بار در روز به ایمیل خود مراجعه می کنند و ایمیل های دریافتی را بررسی می کنند. کسانی که از فرآیند بازاریابی ایمیلی با افزودن تبلیغات به ایمیل های تجاری شرکت های دیگر استفاده می کنند، می توانند با قرار دادن کلید CTA در تبلیغات خود این کار را انجام دهند.

که بسیاری از کاربران در مجله اینترنتی خود مشترک می شوند و ایمیل خود را در سیستم ایمیل خود ثبت می کنند. از این طریق می توانند پایگاه داده بسیار ارزشمندی از پیام های ایمیل افراد علاقه مند به کسب و کار خود یا به عبارتی مشتریان بالقوه را بیابند. بازاریاب هایی که می توانند شخصی سازی را در فرآیند بازاریابی ایمیلی خود بگنجانند

(یعنی ایمیل هایی که به عنوان تبلیغات یا اطلاعات برای کاربران ارسال می کنند بر اساس پارامترهای مختلفی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و ... دسته بندی می شوند و ایمیل های مختلفی را برای افراد گروه های مختلف ارسال می کنند)، می توانند تعداد زیادی از آنها را دریافت کنند. مزایای کمپین بازاریابی ایمیلی شما

استفاده از روش ارسال ایمیل تراکنشی به صاحبان کسب و کار این امکان را می دهد که به صورت خودکار تصاویر رویدادهای مختلفی را که برای کاربران اتفاق می افتد نشان دهند و برای کاربران ایمیل های مناسب با شرایط پیش آمده ارسال کنند و از این طریق احساس همدلی و تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنند. . برای مثال ارسال ایمیل خودکار برای تولد کاربران.

یکی از نکات منفی در مورد ایمیل مارکتینگ، امکان اسپم شدن توسط کاربران است.اگر ایمیل های شما توسط کاربران به صورت دستی اسپم می شود (یا توسط برنامه هایی که برخی افراد در ایمیل خود اجرا می کنند و به طور خودکار ایمیل های مشکوک و تبلیغاتی را از صندوق ورودی حذف می کنند یا ارسال می کنند) و برخی از ایمیل‌هایی که ارسال‌های شما معمولاً رد می‌شوند، ممکن است بخش بالایی از ارسال‌های شما بدون خوانده شدن حذف شوند.

این مشکل باعث می شود که آماری که بررسی می کنید اشتباه باشد، یعنی بررسی های آماری خود را بر اساس نتایج بدست آمده از تعداد ایمیل های ارسالی و بر اساس این معیار میزان موفقیت بررسی می کنید، در حالی که درصد بالایی از ایمیل های ارسالی شما اصلاً اینطور نیست. مطالعه کنید و این باعث می شود که فکر کنید فرآیند بازاریابی شما در "L" موفقیت چندانی نداشته است، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید از روش های "opt-in" در فرآیند ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : آریافر
ت : جمعه 13 مرداد 1402
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی